Klanten van Helan krijgen 10% korting op het hele assortiment, bovenop andere kortingen. Log in als je reeds klant bent

Algemene voorwaarden “Abonnementsformule incontinentiemateriaal”

Helan Zorgwinkel vzw,
met zetel te 2610 Wilrijk Boomsesteenweg 5, 0420.367.316

artikel 1. definitie

De “Abonnementsformule incontinentiemateriaal” van Helan Zorgwinkel vzw (hierna: ‘abonnement service’) is een abonnement waarbij de klant uit het aangeboden gamma binnen de abonnement service de door hem gekozen incontinentieproducten automatisch kan laten leveren op maandbasis of kwartaalbasis (3-maandelijks).

artikel 2. algemene bepalingen

Onderhavige voorwaarden zijn van toepassing op de abonnement service die door de klant wordt aangegaan voor leveringsadressen in België. De algemene voorwaarden van Helan Zorgwinkel vzw blijven onverkort gelden tenzij indien huidige voorwaarden hiervan afwijken. In geval van tegenstrijdigheid hebben de voorwaarden van de abonnement service voorrang.

artikel 3. aanvang abonnement service

Voor de start van een abonnement service maakt de klant zelf via https://helanzorgwinkel.be/ een account aan of hij laat een account aanmaken via Helan Zorgwinkel.

De klant voegt via zijn account de gewenste producten toe aan zijn abonnement waarbij de frequentie van levering, persoonlijke gegevens en het adres van levering doorgegeven worden. Indien alle gegevens correct ingevuld zijn (inclusief het rekeningnummer en de goedkeuring voor domiciliëring), wordt het abonnement geactiveerd en kan de klant een eerste leverdatum kiezen op basis van de ingegeven voorkeuren.

De klant ontvangt een bevestiging van de abonnement service van Helan Zorgwinkel via mail. Indien geen mailadres gekend is, wordt de bevestiging via post verstuurd. 
Helan Zorgwinkel behoudt zich het recht voor geen gevolg te geven aan een aanvraag voor de abonnement service in de gevallen hierna opgesomd:

  • bij een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot eerdere bestellingen waarbij de klant betrokken is (waaronder maar niet beperkt tot het niet betalen van facturen);
  • bij uitputting van de voorraad of het niet langer beschikbaar zijn van een product;
  • bij ernstig vermoeden van misbruik, rechtsmisbruik of kwade trouw van de klant; 
  • bij kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod;
  • bij overmacht; 
  • indien het leveringsadres buiten België is gelegen.

artikel 4. verloop, wijziging en stopzetting abonnement service

De klant kan de inhoud van de bestelling, de datum van de levering en de frequentie aanpassen, de abonnement service tijdelijk onderbreken of de abonnement service stopzetten. Dit kan uiterlijk tot 5 werkdagen voor de verzending via zijn online account of via 02 218 22 22.

De voorkeursleverdatum, zoals vermeld in het klantaccount en in de bevestiging zijn indicatief. De door de klant gekozen dag kunnen onder andere door onvoorziene omstandigheden, overmacht of in verband met feestdagen afwijken.

Helan Zorgwinkel doet beroep op BPOST voor de levering op het adres dat de klant als leveringsadres heeft opgegeven. Bij verzending van het pakket ontvangt de klant een e-mail met de track & trace code van Bpost, op het gekende e-mailadres. De klant heeft de verplichting om ervoor te zorgen dat de levering van de producten op het opgegeven adres en datum mogelijk is. Indien de levering niet mogelijk is, dan is de klant in gebreke voor wat betreft de acceptatie; de eventuele kosten voor heraanbieding zijn voor rekening van de klant. 

artikel 5. prijs

De prijs van de producten die toegevoegd zijn aan de abonnement service zijn onderhevig aan wijzigingen. De klant zal altijd de actuele publieksprijs betalen, dewelke ook geldig is in de winkel en de webshop van Helan Zorgwinkel.
 
Indien er een prijswijziging van toepassing is, zal dit naar de klant worden gecommuniceerd per mail of per brief.

artikel 6. betaling

De betaling van de abonnement service verloopt via een automatische betaling. Zolang de abonnement service actief is, zal per levering het vooraf gecommuniceerde bedrag automatisch worden afgehouden.

Het is de klant zijn eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de betalingsgegevens correct zijn en dat de rekening van waaruit wordt betaald steeds voldoende provisie bevat opdat de betalingen kunnen doorgaan.

De klant geeft toestemming aan Helan Zorgwinkel vzw om doorlopende SEPA incasso-opdrachten te sturen naar de bank om een bedrag van de rekening af te schrijven.

Indien een betalingsopdracht niet kan worden uitgevoerd vanwege onvoldoende saldo, onjuiste of verouderde betaalgegevens en/of overige geschillen, zal Helan Zorgwinkel de uitvoering van de abonnementsservice opschorten. We behouden ons het recht voor om het openstaande bedrag terug te vorderen door de betaling opnieuw uit te voeren via de opgegeven betaalmethode.

Mochten de pogingen om de betaling opnieuw uit te voeren niet lukken, behouden wij ons het recht voor om de schuld op een andere manier terug te vorderen via een incassobureau en de daarmee gepaard gaande buitengerechtelijke incassokosten te verhalen op de klant.

artikel 7. juistheid van gegevens

De klant is verantwoordelijk voor de juistheid van de ingevoerde gegevens en verbindt zich ertoe zijn gegevens actueel te houden en wijzigingen onmiddellijk kenbaar te maken aan Helan Zorgwinkel.

De extra kosten die worden veroorzaakt ten gevolge van foutieve of verouderde informatie vanwege de klant zijn ten laste van de klant.